Mondhygiëne in Antwerpen

Een goede mondhygiëne is essentieel voor uw algehele gezondheid, een regelmatig bezoek aan onze praktijk in Antwerpen of Stabroek is daarvoor cruciaal. Bij Tandartsenpraktijk Artes begrijpen we het belang van preventieve zorg en bieden we uitgebreide ondersteuning om uw mondgezondheid optimaal te houden.

Hoe een goede mondhygiëne eruitziet

Een goede mondhygiëne betekent dat uw gebit schoon is, vrij van etensresten en tandplak, en dat uw tandvlees gezond is. Dit houdt in dat het tandvlees een roze kleur heeft, en dat het niet pijnlijk of bloederig is tijdens het poetsen of flossen. Ook is een slechte adem geen permanent probleem. Mocht u echter last hebben van pijnlijk of bloedend tandvlees tijdens de mondverzorging, of voortdurend last hebben van slechte adem, dan is het raadzaam om contact op te nemen met uw tandarts. Deze symptomen kunnen wijzen op problemen die aandacht vereisen. Onze tandartsenpraktijk kan u helpen met het aanleren van goede mondverzorgingstechnieken. Daarnaast kunt u eenvoudige maatregelen nemen zoals tweemaal per dag grondig poetsen, dagelijks flossen, een gebalanceerd voedingspatroon volgen, en het gebruik van fluoriderijke tandpasta en mondspoeling. Bij slechte mondhygiëne kunnen er problemen met uw gebit optreden. Maar ook voor de nodige tandheelkundige ingrepen staan wij voor u klaar.

Stuur ons geheel vrijblijvend een mail.

We helpen je graag verder.

Maak vandaag nog uw afspraak

Wacht niet langer met het verzorgen van uw mondgezondheid. Voor de juiste begeleiding en opvolging van uw mondhygiëne, maakt u best een afspraak bij onze praktijk. Ons team staat klaar om u te voorzien van professionele zorg en advies en verschillende diensten. Uw gezonde en stralende glimlach is onze prioriteit.